dijous, 13 d’agost del 2009

Talleres del CICAD


Són les 18h del 13 d'agost del 2009 (les 2:00h de la matinada a BCN)

Jelouses everybody!!

Encara estic a Managua! En Luis Barrera, coordinador del CAPS em va proposar realitzar uns talleres que organitza el CICAD, el Centro Iberoamericano de conductas de addicción y drogas. La realitza una dona norteamericana que té experiència en l'atenció a gent desafavorida al Bronx (USA) i gran part de països centreamericans! En els talleres, en Luis m'ha presentat a un munt de gent que està inmersa en aquesta problemàtica de les addiccions! Terrible! Des de una organització que recull nens abandonats i dependents al pegamento inhalado, fins a adults de moltes contrades diferents: Granada, Masaya, San José,... Moltes d'aquestes persones estan involucrades en diferents col.lectius: ONG's, departament d'addiccions dels centres penitenciaris, projectes estatals... i com no... el nostre CAPS de Bluefields!

Els tallers són intensius, duren 4 dies, matí i tarda! Els estic aprofitant força! Estic aprenent estrategies cognitivo-conductuals, tècniques d'entrevistes motivacionals,... és molt interessant! Jo sóc l'únic psiquiatra del grup i la majoria de participants m'han demanat els meus serveis com a psiquiatra... allà n'hi han poquissims!

En total, estaré fins el divendres i dissabte ja tinc reserva en l'avioneta cap a Bluefields! M'han comentat que és una avioneta amb hèlices! I que m'hauràn de pesar tant a mi com el meu equipatge per calcular que el pes no excedeixi les capacitats aeronautiques de l'aparell! je, je, je...

La gent amb la que he compartit aquestes jornades no me'n parla gaire bé de Buefields... la seva duressa fa que alguna de les persones que hi varen anar en el seu moment, no van aguantar més de 2 mesos seguits! Les condicions climàtiques (quasi bé cada dia les tempestes tropicals fan acte de presència) així com la seva humitat i pobressa extrema no fan que sigui un destí molt desitjat...

De totes maneres, estic content! M'he recuperat físicament i ja m'he reunit amb en Luis per parlar de la formació que impartiré i la meva tasca organitzativa/assistencial tant al CAPS com a l'Hospital de Bluefields!

Estem preparant, per més endavant, sortides a diferents comunitats de la zona: Kukra Hill, Corn Island, Laguna de perlas.... així que em tocarà agafar la panga (lancha a motor) Quina aventura!!

Tindré moments de solitud i certa duresa,... ho sé!! Però us asseguro que l'experiència que estic visquent és inoblidable!!

Petons del viatger infatigable!!

PD: Ara mateix estic veient com davalla el dia... de 18h a 18:15h! Els Mallorquins parlarien de "sa Hora baixa"... doncs aquí, a sa hora baixa, el cel es tenyeix d'unes tonalitats ataronjades que em deixa embadalit guaitant el cel! Per uns moments el temps s'atura i tinc la certesa que, se'ns dubte, és un regal de la Natura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada