divendres, 7 d’agost del 2009

Millorem de salut!!

Són les 13:55h a Managua del 7 d’Agost del 2009 (a Catalunya, les 21:55h)
Avui m’he llevat totalment recuperat de l’afectació gastrointestinal que m’ha estat donant la tabarra en aquests darrers dies. És fantastic trobar-se bé de salut! 
Avui m’he posat en contacte per via telefònica amb en Luis Barrera (coordinador del CAPS de Bluefields (Centre d’Atenció Psicosocial). S’ha interessat pel meu estat de salut i posteriorment m’ha comentat que el dia 11 baixarà a Managua per participar en uns tallers que ha organitzat la societat iberoamericana pel tractament de les drogodependencies a Amèrica Llatina. Són 4 jornades. En Luis m’ha ofert la possibilitat de poder assistir per tal de poder veure el funcionament psicoterapèutic dels trastorns mentals per aquestes latituds i també aprofitaria per dur a terme un torn de presentacions. M’ha resenyat alguns noms que ara mateix no recordo… el ministre de sanitat de Nicaragua, el responsable de drogodependencies en el Departament de Salut… entre d’altres autoritats.
Així doncs, la meva marxa cap a Bluefields haurà d’esperar uns dies més. Suposo que a finals de la setmana que ve ja hi faré cap! (Divendres o dissabte…)
Ahir per la tarda vaig aprofitar per anar amb la Lissette a comprar un adaptador de corrent d’electricitat. Els de nicaragua són plans i els que tenim nosaltres rodons!! Per cert, la Lissette és l’actual parella d’en Camilo (un dels tres fills de “La comandante” Leticia)
Passo la majoria del dia a casa de la família Herrera. Estic molt ben atès. La gent és molt amable. De fet, el que estic rebent no té preu!! De menjar ens ofereixen Gallo Indio, arrossos variats i algunes vegades “Cachitos de Res” (és com anomenen aquí la vedella). Tot acompanyat per una galleda replena de “Fresco” que serveix com a recipient per anar servint la beguda refrescant per tots els comensals. Per cert, el “Fresco” consisteix en diferents sucs naturals (Mango, Guayaba, Tamarindo…) que prepara la Carmen Luisa (l’ assistent de la Comandante de fa molts i molts anys, persona afable i de bon tracte)
Ahir per la nit, varem fer un extra! I ens varen convidar a sopar a un restaurant Basc “Tasca Kiko”. Es tracta d’un jove Basc que a l’època de la Revolució va decididr fer via cap a Nicaragua i es va quedar definitivament. Va inaugurar aquesta Tasca i és el negoci que l’ajuda a subsistir. Ho reconec, em va fer molta il.lussió tastar de nou la truita de patates, camarones (gambes), Pernil del pais, tot regat amb dues gerres de sangria! Genial!
En el noticiario que he vist avui per TV han informat que s’acosten tormentes electriques Huracanades en tota la costa Atlàntica de Nicaragua… per tant, també a Bluefields!

Ja us aniré informant amb més detall!
Us estimo molt i us sento propers malgrat la distància!
Una abraçada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada