dilluns, 17 d’agost del 2009

Dia intens i profitós!!


Hola!!!

Són les 17:45h a Bluefields del dia 17 d'agost del 2009 (la 1:45h de la matinada a la meva estimada Catalunya)

Us explico una mica com ha estat el dia d'avui...
M'he llevat a les 6 de la matinada (Hora Nica), he endreçat una mica la meva caseta, i a les 8 del matí m'he dirigit al CAPS (Centre d'atenció psicosocial) per conèixer a l'equip de persones que el formen i amb els qui treballaré colze a coze per tirar endavant el projecte que tant m'il.lussiona. Són gent amable i oberta, m'he sentit molt ben rebut en tots els sentits.

A les 8:30h tenia programada una entrevista amb el delegat Gubernamental de Bluefields, el senyor Jimmy Enriquez. Qui ens ha comentat que ha finals de mes vindrà el ministre de sanitat de Nicaragua per Bluefields i conèixer en directe el projecte

A les 11h hem fet la reunió corresponent en el CAPS on s'ha parlat dels temes que tractarem d'ara en endavant, sobretot a nivell de formació:
- Formació/Capacitació a l'escola d'infermeria.
- Formació a l'universitat psicologia de Nicaragua. (URACAN)
- Formació al cos de policia de Bluefields.
- Formació en violència intrafamiliar als "victimarios" (maltractadors)
- Formació i capacitació als metges de medicina interna de l'Hospital de Bluefields per coordinar l'unitat que crearem de desintoxicació.
- Visites amb la treballadora social a les "cases" de pacients i per les barriades més desafavorides.
- Visitar las comunidades de la zona: Kukra Hill, Puerto Cabezas,... per valorar la situació psicosocial corresponent.

Com veieu, de feina no me'n faltarà (sense contar la tasca assistencial...pertinent)

A les 13:30h tenia visita amb la Dra. Janette Lopez que és la directora de l'Hospital de Bluefields. M'ha fet un Tour per tot el recinte... I la veritat es que la situació actual de l'Hospital és deplorable. Disposen d'uns 120 llits, dels quals més de la meitat estan trencats, matalassos precaris i tractament mèdic sota minims. De fet, el laboratori del que disposen sols permet fer una valoració bioquímica i poca cosa més... Bé, l'unitat de desintoxicació es construirà en aquest Hospital, així que em tocarà passar moltes hores en aquest ambient.

A les 16:30h he fet una entrevista amb l'alcalde de Bluefields , el senyor Harold Bacon, després de xerrar una estona explicant el projecte, hem passejat per les barriadesmés perifèriques. De fet, Bluefields té un parell de carrers principals ben acceptables, amb botigues, mercats, i cases humils... Ara bé, un cop surts d'aquí, Bluefields ens mostra la seva cara més fosca i la que, molts de nosaltres voldriem que canviés. "Cases" o barracons realitzats amb material de fusta on les families conviuen, moltes d'elles amb risc d'hacinament i amb el que tot això comporta per la salut. Absència complerta de les condicions bàsiques per viure,... I amb la pobressa extrema... també la violència i el consum de drogues. Quanta feina!! La barriada en concret en la que hem passejat "Punta Fría" pertany fonamentalment a població de l'ètnia Creolla. Població de color que mantenen l'anglès com a idioma principal tot i que també saben el castellà.

Durant la passejada, tots els vianants es paraven a parlar amb l'alcalde i l'alcalde alhora em presentava a tothom com el metge psiquiatra provenent de Barcelona que estaria en el CAPS treballant per ells! Així que un munt de gent em donava la mà per tal de saludar-me... En la seva mirada, sobretot dels nens i de la gent més gran he vist la guspira de l'esperança que fins aquells moments no havia detectat. Han estat moments on el meu cor s'ha trasbalsat d'alegria i m'he sentit part d'aquella gent que passa penuries de forma perenne.

Ha estat una manera excel.lent de finalitzar el dia!
Una bona dosis d'esperança i força per la feina que m'espera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada