dilluns, 7 de març del 2011

Ja estic a casa, ja estic a Bluefields! :-)

Bluefields m'ha rebut amb un somriure i un sol esplendorós! Amb un verd que m'omplia la mirada i amb un aire de melangia després de prop d'uny i escaitx sense retrobar-nos!! Un parell de fornits joves han arrossegat els equipatges de l'avioneta cap on erem... la maleta ha arribat bé! :-)

Un cop maleta en mà, un taxi atrotinat m'ha dut cap el centre del poble! En aquella hora, prop de quarts de 5 sortien els nens i nenes de les escoles, els comerciants es fixaven amb el nouvingut "chele" mentre el meu cor somreia quan m'endinsava dins les entranyes del bullici! Ja hi torno a ser! El taxi sota el meu designi m'ha conduït en direcció al CAPS (Centro Psicosocial), lloc neuràlgic de la meva estada i lloc de treball! Allà m'esperava en Luis Barrera (coordinador del centre) i part dels seus treballadors: el profesor Alfonso i la psicòloga Kathy Willis. Que bonic retrobar-se amb bones amistats! Tot just baixar del "carro" mentalment ja m'he arramengat! És hora de fer feina.... doncs no estaré pas més de 1 mes... Hi ha molta feina, poc temps i molta, mooooolta il.lussió! M'he entrevistat breument amb en Luis i hem començat a establir les primeres bases de la meva feina en el CAPS.

Aquest matí ja he començat fent una xerrada introductòria als mestres de la regió de Bluefields que havien vingut al CAPS per complementar el temari de prevenció de drogues destinades als infants de Bluefields. M'he dedicat a explica-ls-hi de l'imperiosa necessitat de que Bluefields assoleixi l'objectiu fonamental del rebuig de les drogues i que per assolir aquest preuat objectiu tots haviem de posar de la nostre part: mestres, el CAPS, professionals de la salut, Mass-media i el govern amb la seva financiació davant d'aquesta problemàtica que cada cop més causa estralls en la població Bluefielnya i de la regió de la RAAS (Regió Autònoma Atlàntica Sud)

A la tarda, he començat amb l'assistència als pacientsque estaven citats.... i he començat a programar les entrevistes pendents per reforçar institucionalment el CAPS per tal que mantingui la sostenibilitat i manteniment! Repassem: Entrevista amb l'alcalde de Bluefields: Mr. Harold Bacon, Entrevista amb el presiedent del SILAIS i subdirectora: Mr. Ricardo Taylor i Ms Lestel, directora de l'Hospital de Bluefields. Sra. Aranzazu, entrevista amb la directora de l'universitat de psicologia Mrs. Grace Kelly!! (sí, sí... com l'artista de Hollywood!! llàstima que la semblança sols radiqui nominalment... :-))

Ja veieu!! Un bon començament!! Continuarem amb alegria i optimisme! No conec cap més manera de fer la feina!!

Petons i somriures per tots i totes!!

P.D: Demà juga el Barça- Arsenal! és un dels preus que he de pagar per estar aquí... de totes maneres intentaré veure'l com sigui!! el meu cor blau-grana continua bategant malgrat la distància!! :-)

Us adjunto una foto del coquetó aeroport Bluefileny i la seva verdor!
Fins en una propera ocasió!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada