diumenge, 20 de març del 2011

Avui... passejaré! :-)

Diumenge, 20 de Març del 2011, les 9:40 h del matí, 7 hores més a la meva estimada Catalunya.

Avui m'he llevat, disposat a passar una estona del meu temps passejant per Bluefields i els seus barris: Beholden, Old Bank, Punta Fría, Loma Fresca... I amb mi... la meva càmara de fotos compacte! Ideal per dur-la dins la butxaca i en algun moment propici fer-la aparèixer per inmortalitzar algun instant...

M'agrada passejar, badar pels carrers... fixar-me amb les casetes, les seves gents... contactar amb les altres realitats, pensaments, cultures, anhels i desitjos d'un poble. No tinc pressa, vull que tot flueixi acompanyat pel ritme de la gent... sense presses, sense pauses...

M'hi fixo amb el venedor de Chilotes, el sabater que de manera improvisada s'asseu sobre una tarima i comença a realitzar la seva feina amb dedicació i estima... les mans són les d'un home "desgastat" que es desplacen amb moviments meticulosos, precisos i alhora cadenciosos, amb perfecte harmonia amb el calçat... podriem dir que es com si ballessin plegats... i de fons... una música Reaggea. Perquè Bluefields, té la seva pròpia banda sonora! Que passa per melodies afro-caribenyes però que també rememora èxits ja clàssics "De ahora y de siempre" com quins? Perales, Dyango i Julio Iglesias! Sovint escoltats en les emissores de radio! No m'ho hagués imaginat mai!

Els nens... juguen pel carrer amb quatre parracs! Els seus somriures contagiosos m'evoquen el meu passat, i els allunya de la seva "realitat", sovint tan cruel. Els seus jocs són quasi bé universals: A picar i parar, a bales (caniques), a les palomitas (estels de vent),... corren i corren alguns d'ells descalços... sense importar que el Sol del Carib els banyi la seva pell!

Passejar fa avançar el camí... el camí personal que cadascú està disposat a recorrer i alhora ens amplia les nostres mirades, són noves perspectives que ajuden a entendre'ns i entendre'ls!

El Món, sovint, no és com ens l'expliquen...

El Món l'hem de viure en primera persona; Potser d'aquesta manera, aprendre'm a estimar-lo!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada